Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 januari 2020

Google II - fem på fredag

1 Vem ringde dig sist? äldsta barnbarnet ringde igår, hon har börjat på gym, vi ska börja träna på tisdagar.
2 Vad händer i din stad i helgen? i Göteborg finns något för alla smaker.
3 När höjs ditt blodtryck? sällan, är inte den stressiga typen.
4 Hur många länder har du varit i? tio länder, kanske.
5 Vart är du på väg? till brevlådan.
Fem på fredag hos: ElisaMatilda.

26 kommentarer:

znogge sa...

Trevligt att träna tillsammans med barnbarnet!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, och jag simmar med de minsta, nyttigt för mig :)

Vargnatt sa...

Hej! Vill du ha Kura Skymning skickad till dig? :) Skicka ett mail åt mig i så fall så fixar vi det :)

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, det vill jag nog :)

Marit sa...

Koselig å være med barnebarnet på gym. Jeg har også i oppgave å kjøre mitt eldste barnebarn som er 11 år på turn hver mandag. Og siden det er på kvelden så kommer ho litt tidligere og spiser middag med oss.

Mia Halvarsson sa...

Vad duktig du är som ska träna *säger latmasken*

Hanneles bokparadis sa...

Marit, visst är det trevligt, jag kör också flickorna på måndagar till ridning.

Mia, jag försöker, nu har jag ju bra sällskap ❤️

Ingrid sa...

Så trevligt det låter att träna med barnbarnet. Jag har lite dåligt samvete för att jag inte tränar alls utan nöjer mig med mina promenader.
Ha en skön helg!
/Ingrid

Geddfish ♥ sa...

Du är duktig, du! En gång i tiden var jag det också. Sprang, joggade. Numera nöjer jag mig med mina cykelturer och några promenader.

Klimakteriehäxan sa...

Härligt gammaldags att ha ärende till brevlådan! Man får leta efter dem nu för tiden, tycker jag. Och inte töms de lika ofta som förr heller.

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid, promenader räcker långt.

Gerd ♥ toppen, cykelturer blir det bara på sommaren.

Klimakteriehäxan, va... både Göteborgs-Posten och annan post kommer i vår brevlåda!

BP sa...

Duktig tjej - att börja på gym alltså. Kul att barnbarnet drar med dig. Men ta det försiktigt!
Hoppas du fick nåt trevligt i brevlådan och inte det orangea kuvertet som så många klagar över.

Hanneles bokparadis sa...

BP, glad att jag får så trevligt sällskap av barnbarnen, jag har inte klagat på det orange kuvertet :)

Paula sa...

Vad visar du för spännande klätterbilder här? Träna på gym är inget för mig, otroligt tråkigt. Men trevligt sällskap underlättar ju alltid, och nyttigt är det så lycka till!

Hanneles bokparadis sa...

Paula, yngste sonen som glaciärklättrar i Norge.

Annette sa...

Så kul att träna, och med sällskap också! Själv köpte jag en ny sadel till hästen i går, så jag får nog skippa gymkort det här året och träna hemma istället ;)

Hanneles bokparadis sa...

Annette, låter trevligt, jag köpte billigt gymkort före jul :)

Älskar att läsa sa...

Det är alltid roligare att träna med sällskap tycker jag :)

Fina klätterbilder.

Önskar dig en trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Agneta, roligt när barnbarnet blivit så stor, sönerna isklättrar, önskar detsamma!

Boklysten sa...

Härligt att börja träna med trevligt sällskap!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, nu har jag inga ursäkter!

Helén sa...

Det blir super att ha barnbarnet att träna tillsammans med. Det är mycket lättare att komma iväg och så blir det verkligen av om man är två som tränar.

Hanneles bokparadis sa...

Helén, bättre kan det inte bli ❤️

Ylva sa...

Vad kul att du ska gå på gym med barnbarnet! Jag skulle också behöva någon att träna med och saknar badminton som jag spelat med tre kompisar innan men nu har ingen längre tid/möjlighet.

Musikanta sa...

Härligt att ha ett barnbarn som triggar dig att träna. Jag är så glad att jag äntligen har fått Kent, maken, med mig att träna. Det är lättare att komma iväg då. Dessutom går vi i en grupp varje torsdag och vår coach håller koll på oss. Bra att du är den stresståliga typen :-).
Ingrid

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, tråkigt, badminton kan man ju inte spela ensam...

Musikanta, trevligt att träna med maken, förut promenerade vi tillsammans, att ha en regelbunden grupp är bra.