Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 augusti 2020

svalka och inköp - helgfråga

Av dina inköp eller rec.ex på sista tiden, vilken är du mest sugen på att sätta tänderna i? undrar Mia i Helgfrågan. Sommarleken av Ellen Mattson, jag "samlar" på akademiledamöter.

 Bonusfråga: Vad gör du får att svalka dig i värmen? dricker kranvatten och sitter i skuggan. En kvinna på gymmet hade bastat i dag, hon sa att det känns svalare efteråt! I sonens segelbåt fläktar det.
Mias Helgfråga Sommar

18 kommentarer:

Bokdamen sa...

Sommarleken har jag läst, tyckte om den. Skugga är bra.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, fläktande skugga är toppen.

tanthuset.blogg.se sa...

Att basta i värmen, det tror jag på!! Man ska i alla fall inte duscha kallt har jag hört, då vill kroppen återställa tempen!

Mia Eggimann sa...

Det ser helt underbart ut att åka segelbåt.

Robert W sa...

Samla på akademiledamöter var en kul grej. Fast alla ledamöterna i Svenska Akademien är förstås inte författare.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, jag har inte testat själv.

Mia, det är mysigt när vi får följa med sonen.

Robert W, jag tror att alla har skrivit nån avhandling eller liknande.

Mrs Calloway sa...

har också läst Sommarleken. vatten och skugga har jag också svarat. men går du på gymmet i dessa pandemi-tider? det gör inte jag

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, ja, jag behöver gå på gymmet för hälsan.

Znogge sa...

Härligt när en bok som man ser fram emot väntar inom nära räckhåll!

Ibland kan det oväntade vara skönt i värmen. Jag dricker gärna mycket te när det är varmt. En del menar på att det är bättre än riktigt kalla drycker.

Klimakteriehäxan sa...

Underbart att kunna vara på sjön i riktigt sommarväder. Fin header!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, riktigt kalla drycker är jag inte förtjust i.

Klimakteriehäxan, lycka att bo nära havet, hela året.

Mösstanten sa...

Ellen Mattson har jag läst två böcker av och de tyckte jag om. Bra böcker. Den här har jag Dick inte läst.

Ama de casa sa...

Vi har svalkat oss i pooler nu på sistone :-)

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jag har inte hunnit än.

Ama, det låter skönt :)

Lottens Bokblogg sa...

Basta skulle jag inte kommit på som metod ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, det fungerar tydligen :)

Åsa sa...

Jo så är det ju. Att duscha varmt har samma effekt, man gör sig av med överskottsvärme och känner sig sval på så vis.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, egentligen visste jag inte detta....