Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 september 2020

plan(t)erar för framtiden

Några fler lökar får plats på vårt berg, rådjur gillar inte kejsarkrona.

De äldre böckerna av Beverley Nichols är trevlig läsning.

14 kommentarer:

femfemman sa...

Ja, nu är det dags att plantera vårens vackerhet. Har oxå några påsar med knölar som ska ner i jord.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, lökar är tacksamt, svårt att misslyckas med.

znogge sa...

Här ska också sättas en del lökar och det ser jag fram emot att göra. Kejsarkronan är vacker!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, hittade tulpaner i samma nyans!

Ama de casa sa...

Lökväxter kan man aldrig få för många av :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, på vårt berg får jag begränsa mig lite :)

Veiken sa...

Våren kommer fortare än man tror. Dags att planera för att rådjuren ska hålla sig borta. Dom har snart ätit upp alla knoppar på frilandshibiskusen. :(

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, sällan vi ser rådjur men vissa år har de smakat på tulpaner.

tanthuset.blogg.se sa...

Varje höst tänker jag planera lökar....varje höst blir det inget....ack, ack.....men böckerna ser väldigt trevliga ut!

Hanneles bokparadis sa...

Mia, i år kan du väl stoppa lite lökar i jorden...

Mösstanten sa...

Lökväxter är en fröjd. Jag njuter av det som andra sätter.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, testa plantera lökar på balkongen.

Lena i Wales sa...

Bra att hitta något rådjuren inte gillar, så man kan se resultatet och njuta av det.
Mitt engelska hus, verkar intressant.
Ha de gött!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, Beverley Nichols böcker är trevlig läsning 🇬🇧