Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 september 2021

ingen Bokmässa för mig - helgfråga

Har inte köpt någon biljett, förmodligen blir det ingen spontan färd dit med spårvagn heller. Osäkert om jag åker till stan till andra bokträffar; vid Litteraturhuset, Stadsbibliotek och annat. Kanske några seminarier visas senare i Kunskapskanalen eller UR. Mina nordiska favoritförfattare: HÄR. Besökt bibliotek och mitt favoritantikvariat vid Götaplatsen idag, nöjd med mina fynd.
Mias Helgfråga



Nu är det bokmässa i Göteborg. Har du köpt biljetter? Play eller Studio?
undrar: Mia i Helgfrågan.

15 kommentarer:

femfemman sa...

Nix! Visste inte ens att det skulle genomföras, förrän man började prata om mässan i radion. Får bli ett annat år!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, man kan även följa på nätet:
https://bokmassan.se/

Sara Pepparkaka sa...

Jag har fått en Play-biljett så jag kommer att följa hemifrån!

Hannele på Hisingen sa...

Sara, låter jättetrevligt!

Mia Eggimann sa...

Jag såg bilder från mässan det var extremt tomt.

Klimakteriehäxan sa...

Tror inte vi skulle känna igen oss på mässan om vi kom dit nu, Hannele! Vi får dricka lite champagne på var sitt håll ...

Hanneles bokparadis sa...

Mia, kanske bäst att vänta till nästa år.

Klimakteriehäxan, mycket bra förslag...

Robert W sa...

Det får bli något annat år för mig också.
PS. Vilken härlig bild du har överst på bloggen!

Mrs Calloway sa...

eftersom jag är upptagen på annat håll funderade jag inte ens på Play - biljett, vilket jag förmodligen hade köpt annars

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, den nya bron i Göteborg!

Mrs Calloway, det kommer kanske bli mycket Play i framtiden

Mösstanten sa...

Det är ganska många år sedan jag var på bokmässan senaste gången. Numera är jag hellre hemma i lugn och ro och just nu skulle jag inte vilja vara där av smittokällan fast jag är vaccinerad.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, göteborgare är duktiga på att hålla avstånd... men du kan se Bokmässan hemma på nätet.

Ylva sa...

Jag får en digital biljett av jobbet. Jag åker till Göteborg ändå för att träffa en kompis som jag brukar hälsa på under mässhelgen, men vi ska inte gå på något bokmässigt.

Åsa sa...

Bra tips om Kunskapskanalen eller UR ang sådant. Har verkligen kommit att uppskatta Kunskapskanalen, mycket bra där även för övrigt.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, det blev lit förlag ute på gatan, trevligt.

Åsa, verkligen många bra sevärda program.