Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 november 2021

min läsande groda - fem en fredag

gillar min groda, som maken släpade som handbagage från Boston ❤️
 
1 Vad slösar du tid på? på bra böcker.
2 Vad slösar du pengar på? på bra böcker.
3 Har du gjort något fynd på sistone? antikvarisk bok om Virginia Woolfs liv.
4 Vad har du hemma som håller år ut och år in? mitt eget bibliotek.
5 Vad tummar du aldrig på? en bra läsupplevelse.

   Fem en fredag hos ElisaMatilda: Kvalitet.

26 kommentarer:

Mösstanten sa...

Underbart!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, grodan är ganska stor men får plats i bokhyllan ❤️

Mrs Calloway sa...

det är ju tydligt och klart att böcker genomsyrar våra liv. inte minst vid jul

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, det blir böcker alla årstider 📚

Geddfish ♥ sa...

Härliga svar och grodan är fin! Trevlig fredag!

Klimakteriehäxan sa...

Du lever ett liv i böckernas värld!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ eller hur, önskar detsamma.

Klimakteriehäxan, finns det någon annan värld... 🙃

Lillian "sognafaret" sa...

Uff ja, en kjøper alt for mange bøker. Men en koser seg lenge med en god bok.

Znogge sa...

När det gäller böcker så tycker jag aldrig att man slösar varken tid eller pengar utan det är investeringar och kvalitetstid :D

Trevlig fredag!

Hanneles bokparadis sa...

Lillian, jag lånar varje vecka böcker på biblioteket 📚

Znogge, låneböcker är dessutom gratis, bra skatteåterbäring 😀
ha en fin fredag!

Ama de casa sa...

Jag anar en röd tråd här... :-D

Kina sa...

Låneböcker och böcker på secondhand är ett bra alternativ till att handla. Och sedan kan man ge tillbaks böckerna (till båda ställena) igen. God helg!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, tänk att du gissade rätt! 😀

Kina, eller hur, loppis blir nästan som ett bibliotek, ha en bra helg själv.

BP sa...

Hahaha! Det var nog de kortaste och mest koncisa svaren du någon lagt upp. Dessutom lyckades du med en rödtråd från början till slut. Bra jobbat!

Hanneles bokparadis sa...

BP, lätta frågor för mig idag 😀

Karoleen sa...

Kort och koncist! Varför använda mer ord än man behöver 😂 En bra läsupplevelse är helt klart någon man inte tummar på!

Bokdamen sa...

det var ett kort och koncist temasvar :)

Hanneles bokparadis sa...

Karoleen, jag fick med allt jag ville säga 🙂

Bokdamen, allt det viktiga fick plats 📚

it_is/Anette sa...

Det är faktiskt en dröm jag haft under många år - att ha så mycket utrymme att jag skulle kunna göra ett rum lite som mitt egna bibliotek med mina böcker. Tyvärr har jag fått avstå från böcker då jag flyttat lite mycket ett par år - men snart så :) Ha en fin helg

Hanneles bokparadis sa...

Anette, jag har flyttat mycket, och ett eget bibliotek har jag drömt länge, det fick jag när barnen flyttat hemifrån 😀 Trevlig helg

Susie på Stjärnarve... sa...

Har också ett litet biliotek, men det har blivit överfullt ett par gånger så det har spritt sig böcker in till sovrummet också. Och i gästrummet har vi en bokhylla vi fyller med pocket (lästa först förstås)som gästerna får ta med sig böcker ifrån hem.
TREVLIG HELG/Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, egentligen har vi böcker i alla rum, utom badrum och hall... trevlig helg

Paula Merio sa...

Där fick du till det! Fem svar som bara involverade böcker, inte illa!
Trevlig första advent

Hanneles bokparadis sa...

Paula, råkar vara mitt favoritämne 📚

Susjos sa...

Aha, du gillar böcker ;-D
Trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Susie, jo, läser och bokbloggar varje dag 🥰