Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 november 2021

bra julböcker - helgfråga

Mysigt med julläsning, köpt Amelia JUL-tidning.
Jul på det lilla hotellet vid havet (2021) av Jenny Colgan har jag lånat på biblioteket.
Brutna ben och brustna hjärtan - en alldeles omöjlig jul (2019) av Maria Ernestam hittade jag på julloppis.

Till helgen är det första advent. Har ni börjat läsa någon julig bok? undrar: Mia i Helgfrågan.

15 kommentarer:

femfemman sa...

Lilla hotellet boken... jättesöt. Feel good. Och snabbläst...

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, tja, på sätt och vis men Colgan tar ofta upp allvarliga ting.

Sara Pepparkaka sa...

Jag har inte skaffat någon julig tidning än.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, en gammal tradition att läsa Amelia Jul 🎄

Mrs Calloway sa...

har läst någon tidigare julbok av Colgan. vet inte varför men jag har inte lust med jultidningarna i år. de är för många och för tidiga

znogge sa...

Två mysiga böcker. Själv har jag dock inte börjat på någon julbok än.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, Amelia Jul är enda jag köper, den var den första för många år sedan 🎄 nu finns det flera.

Znogge, december hinner jag inte alltid, flera födelsedagar, julkonserter och annat trevligt.

Mösstanten sa...

Nej, jag har inte börjat läsa någon julig bok men jag har en som ligger och väntar, nämligen Julrevy i Jonsered ab Klas Östergren.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, en intressant bok som jag är nyfiken på.

Åsa sa...

Oj, finns det speciella julloppisar också. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, flesta loppis plockar fram julsaker i december 🎄

Lena sa...

Jenny Colgans böcker brukar vara mysiga.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, mysiga men även allvar, ungefär som i livet.

Mia Eggimann sa...

En liten jultidning med så mysigt.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, en gammal jultradition med Amelia Jul 🎄