Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 juni 2022

film om Gråskärs fyr utanför Gotland

Vingar kring fyren (1938) Ett romantiskt drama om den unga Anna, som strax innan hon ska gifta sig med den äldre fyrmästaren Knut träffar den norske sjömannen John. Han förälskar sig i Anna men lämnar henne när han får veta att hon redan är förlovad. Efter bröllopet är det ett hårt liv som väntar Anna och hennes make ute på fyren. En dag måste man anställa ett nytt fyrbiträde och ovetande om att Anna bor på fyren söker John tjänsten. I rollerna: Karin Ekelund, Lars Hanson, Alfred Maurstad, Knut Frankman, Hilda Borgström m.fl. Se: HÄR.

4 kommentarer:

Mösstanten sa...

Kanske vore något en regnig sommardag.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, väldigt mycket om livet i en fyr på en enslig ö, intressant, gamla Visby-vyer.

Susie på Stjärnarve... sa...

Eftersom jag har krångel med datorn har jag inte lyckats få fram nåt ljud på filmen, men ska göra ett försök senare.
Mannen på din headern gör mina älsklings"jobb"; Läser och vattnar samtidigt!
KRAM/Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, kanske du kan se textat? Perfekt sommarjobb 🙂