Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 augusti 2010

HBTQ Hallongrottan

Hallongrottan i Hornstull i Stockholm har massa kul böcker.Massa intressanta nya och gamla böcker och tidningar i två våningar,
inte bara för homosexuella, bisexuella, trans och queerpersoner. Jag får alltid med mej lite udda böcker, jag var intresserad av Victoria Benedictsson, men Den bergtagna är ett drama, så jag lät bli.

2 kommentarer:

Emmas Bokhylla sa...

Ah, det har stallet har jag missat totalt! Maste komma ihag det nasta gang jag ar i Sthlm. Tyvarr kan jud et droja ett tag, men den som vantar pa nagot gott... ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Emma, dom säljer säkert på nätet också, kolla länken.