Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 september 2010

En roman på tre bilder

80 romaner för dig som har bråttom av Henrik Lange är helt underbar.
Med tre bilder kan han beskriva vilken klassiker som helst. Genialiskt, roligt, underhållande och lärorikt. Melvilles Moby Dick, Mörkrets hjärta av Joseph Conrad och 78 andra romaner, (KLICKA på bilden).

4 kommentarer:

isopeikko sa...

Kuulostaa hurjan taitavalta :) Melkein tekee mieli mennä ja etsiä tuollainen kirja. En ole koskaan ennen kuullutkaan...

Hannele på Hisingen sa...

Isopeikko, taitava piirtäjä, ihan nappiin on onnistunut saamaan esille sen olennaisimman kirjoista.

Lyrans Noblesser sa...

Den här boken vill jag gärna ha.

Hanneles bokparadis sa...

Lyran, Henrik Lange är rolig och duktig.