Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 juni 2011

Irländska kvinnliga författare

Kvinnliga författare på Irland; Cathy Kelly är från Wicklow där jag var, ska försöka läsa henne. Maeve Binchy finns översatt, Sheila O'Flanagan, chick-lit, Marian Keyes föddes i Limerick. Melissa Hill finns inte översatt. Kate Kerrigan, an Irish Author. Det finns en bok Irish women writers av Gonzalez.

2 kommentarer:

...med näsan i en bok... sa...

Irland tycks ha ett gäng bra kvinnliga författare...manlig med för den delen:)

Hanneles bokparadis sa...

Verkligen, ska läsa mer och jag har beställt en bok av Cathy Kelly, eftersom jag bodde i Wicklow.