Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 juni 2011

Silverbröllopet

Silverbröllopet av Maeve Binchy är en trevlig bok om en familj, där de flesta är främlingar för varandra och mest har låtsats att leva, istället för att göra det de verkligen vill själva. Silverbröllop av Hilma Wolitzer har jag inte läst, lite samma tema om ett liv med förändringar.

6 kommentarer:

Desirée sa...

Tack för kommentaren hos mig :) nu ska jag kolla runt hos dig!

Hanneles bokparadis sa...

My Myself, ska nog läsa mer av Maeve Binchy.

Monika Häägg sa...

Titlarna ger ju en viss vink om innehållet men kan ändå vara helt olika.

Hannele på Hisingen sa...

Monika Häägg, sant, titlarna säger sällan allt.

Evalinn sa...

Aha, den av Maeve Binchy har jag hemma, fast jag har inte läst den än.

Hanneles bokparadis sa...

Evalinn, något att se fram emot :)