Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 juni 2011

Midsommarvals

Midsommarvals av Viveca Lärn tillhör hennes serie om Saltöborna (vilket i verkliga livet är på Skaftö), härligt berättat med humor och värme.

2 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Den har jag missat. Ser ut som en mysig sommarbok, och såna letar jag efter:).
Tack för tipset!

Hanneles bokparadis sa...

Maria, perfekt att läsa nu under midsommarhelgen.