Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 juli 2011

Lyssnar på radio

Sommarprataren Ville Virtanen ger sin syn på det finska kynnet, homo- och främlingsfobin, och krigens betydelse. Kanske ger detta mer förståelse för Arto Paasiklinnas författarskap, han vågar ju skämta om allt.
Man behöver inga modernitet och internet för att lyssna på radio, min gamla mobil har RADIO, bara söka P1 som på den gamla goda tiden, gratis. Själv har jag en pytteliten 'antik' mp3 med radio i min fickan, passar i trädgården.

Inga kommentarer: