Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 september 2011

Hittade Flyffys nya hus

Fick paket på posten; Flyffys nya hus från 1954, Abraham Duif har skrivit och nederländare Wim Boost (WiBo) har illustrerat (Fluffy's bottle på engelska och Höytyvän uusi talo på finska). Tack för alla tips. Passar perfekt att jag hittade boken på svenska, så kan jag läsa med mina barnbarn.

2 kommentarer:

bokrikedom sa...

Vad kul att du hittade din bok, vet ju själv hur värdefulla texter och bilder från barndomen kan vara!

Hanneles bokparadis sa...

Bokrikedom, jätteroligt, ser framemot att läsa med mitt barnbarn, som älskar böcker :)