Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 november 2011

ABC-boken av Jan Lööf

Hittade Pelles ficklampa och ABC-boken av Jan Lööf på helgens loppisrunda.

8 kommentarer:

Paula sa...

Fint!

Vi har läst Lööfs piratebok.

Hanneles bokparadis sa...

Paula, Lööf är ju så bra.

Metronyx sa...

Vilken klassiker. Lööf är sannerligen ett barndomsminne för oss sjuttio-talister. Själv tyckte jag alltid historien om äpplet på villovägar var så bra. Pelles ficklampa tror jag är en av de mest användna "bota-mörkrädsla" böckerna.

Hannele på Hisingen sa...

Metronyx, jag hoppas även mitt barnbarn kommer att uppskatta Jan Lööf ;)

...med näsan i en bok... sa...

Så härliga teckningar!

Hanneles bokparadis sa...

Anna, Jag Lööf är verkligen mångsidig och rolig.

Evalinn sa...

Åh, fina Jan Lööf! :-)

Hannele på Hisingen sa...

Evalinn, han är lika aktuell än idag.