Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 oktober 2012

Årets julklapp?

Kanske Femtio nyanser av honom av E L James, men jag är för min del tveksam om jag skulle köpa den till min mor eller till min dotter. Någon kritiker skrev att det är en utvecklingsroman om en ung kvinna. Mycket möjligt, men jag har förmodligen inte tålamod att läsa alla tre böcker för att komma fram till det.

7 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

tror jag inte Hannele! jag köpte den (aningslöst) som reselektyr, men det blev inte många sidor

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, du kan ha rätt...

Louise sa...

Efter vad jag har hört så låter det inte som en utvecklingsroman om en ung kvinna i alla fall, men vem vet ;)

Carro sa...

Folk läser så mycket "skräp". Jag tycker inte att den här är sämre än någon annan typisk Harlequinroman.. Den har bara blivit väldigt mycket mer omdebatterad och alltså har folk mycket mer åsikter om den.

Hannele på Hisingen sa...

Louise, jag har inte läst slutet...

Carro, du har nog rätt i det.

Metronyx sa...

Men har den inte bar blivit väldigt hypad. Själv känner jag mig helt ointresserad, men det beror nog på att jag har läst så många sågningar från bokbloggar där jag ofta har samma smak som bloggaren rent generellt. Det blir så fel när böcker eller film höjs till skyarna för det skapar orealistiska förväntningar hos mig i alla fall.

Hanneles bokparadis sa...

Metronyx, samma här, jag har svårt för böcker som blivit lovordade, dessutom tror att vi har lite annan smak i Sverige än i USA...