Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 november 2012

Femtio nyanser

Ebbe Schön har skrivit många böcker om tomtar och om svenska traditioner, även om Erotiska väsen, om näcken, bäckahästen eller djävulen och andra väsen, som oftast hemsöker män i folksagor.

2 kommentarer:

Västanvind sa...

Jag har läst många böcker om gammal folktro av Ebbe Schön. Det är han expert på.
Dessutom kan man väl inte bli mer lik jultomten än han är :)
Ha en trevlig advent
Hälsn. Eivor

Hannele på Hisingen sa...

Eivor, det är helt sant :)