Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 mars 2013

What doesn't kill you makes you stronger

What doesn't kill you makes you stronger av Joanna Rubin Dranger (Anna Pettersson, Suzanne Osten, Farnaz Arbabi, Ulrika Knutsson) är en av få reaböcker jag köpt. Joanna Rubin Dranger har varit otroligt produktiv, nu är hon professor på Konstfack i Stockholm. Inte många serietecknare som hedrats med frimärken.

6 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Den har jag helt missat, var hittade du den?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs E, Bokia på Backaplan på hyllan Lokala reafynd.

Ela sa...

Eller den alternativa varianten:

What doesn't kill you makes you wanna die.

;-)

Hanneles bokparadis sa...

Ela, vet inte om Joanna Rubin Dranger använder den :)

Nilmas Bokhylla sa...

SV: Hehe, ja så är det ju ibland :)

Hanneles bokparadis sa...

Nilma, man behöver inte tycka lika :)