Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 juli 2013

Kära Lilla London, gratis

Kära Lilla London : en roman om det gamla Göteborg av Evert Lundström hittade jag gratis på biblioteket, de sommarstädar. Boken handlar om en familj under 1800-talet, den jämförs med Per Anders Fogelströms romaner om Stockholm. Boken finns i även bokhandeln. Bokbloggare ska läsa mer om Göteborg, tänkte att denna passar. Hittade även Det gåtfulla mordet i Partille av Sven Westerberg, om en förort till Göteborg. Den finns också att köpa i bokhandeln, ifall man inte hittar den gratis.

4 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

jag har läst ett par titlar av Sven Westerberg och tyckte mycket om dem. det var annorlunda kriminalromaner

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, Sven Westerberg är ny bekantskap för mej.

Queen of Kammebornia sa...

Spännande! Åh, vad jag drömde mig bort när jag läste Fogelströms böcker om Stockholm när jag flyttade till söder i 20-årsåldern. Det är fina minnen. Kram!

Hanneles bokparadis sa...

Queen, aldrig fel med bra minnen!
Kram

P.S.
jag bodde också i Stockholm i 20-årsåldern :)