Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 juli 2013

Recept på algbröd i somrig kokbok

Till bords med Saltöborna av Viveca Lärn är lämplig för oss västkustbor. Recept från hennes böcker i stil med McFies maskrossallad, Kristinas pannkakslax, Doktorns grekiska kyckling, Konsumföreståndarens algbröd, Emilys lantliga lingon, Blomgrens sommarnattsgröt, Bibliotekariens bästa ensamkväll (kantarellasagne) och annat gott.
Mrs Calloways begäran kommer recept på Konsumföreståndarens algbröd.

6 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

konsumföreståndarens algbröd låter lockande...

Hannele sa...

Mrs Calloway, jag borde skriva receptet...

znogge sa...

Låter som en mycket god bok :-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, både traditionella och ovanliga recept.

Mrs Calloway sa...

det tycker jag absolut att du ska göra, Hannele! med noggranna angivelser av mått...

Hannele på Hisingen sa...

Mrs Calloway, nu har jag fixat det!