Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 augusti 2013

Strega - inte bara likör

Sonen bjöd på Strega till kaffet i måndags när han hade ett litet grillparty. På italienska betyder Strega häxa och likören kallas ibland the witch. Jag smakade det för första gången. Och Ingrids boktankar berättar att Strega även är stort italienskt litteraturpris.
Två nyheter på en och samma vecka.

5 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Alltid roligt när man lär sig saker!

Ingrid sa...

Åh, så gott det ser ut....

Hanneles bokparadis sa...

Anna, eller hur!

Ingrid, Mycket gott :)

Mrs Calloway sa...

har aldrig smakat heller. vad smakade det? mer än gott då förstås?

Hannele sa...

Mrs Calloway, örter, citron, gott.