Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 september 2013

Billigare än på Bokmässan

Besöker helst små förlag med udda titlar på Bokmässan, storsäljare struntar jag i. Mina böcker kommer sällan på rea. Det är inte speciellt billigt heller på Bokmässan.
Dessutom gör jag fina fynd på loppis; dagens fina olästa Desserter : över 100 läckra recept av Ing-Marie Höök Skärham för 10 kr innehåller mängder av mina favoriter; skotsk sticky toffee pudding, engelsk brödpudding, apelsiner i kolasås och annat gott.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Det är många år sedan jag var på Bokmässan och det har vuxit sig jättestort där nu- men jag skulle absolut prioriterat precis som du gör- små förlag med udda titlar är de allra intressantaste! Bokfynden gör man nog utanför mässhallarna... det tror jag också. Du är fantastisk på att hitta fina, ovanliga och billiga böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid, Bokmässa är trevlig en dag, men jag skulle aldrig orka fyra dagar.... Priserna på Bokmässan är inte så fantastiska heller som många tror.