Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 november 2013

Vad läser Morrissey?

Marcus har gjort en litteraturförteckning för Morrisseys Autobiography,
alltid lika kul att kika in i andras bokhyllor.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Det var ju ingen dålig lista precis!

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid, en beläst man :)

Metronyx sa...

Wow, jag vet inte hur Marcus lyckades få ihop den listan, den var nästan lika imponerande som Morriseys läsvidd. Eller vad säger man med ett kort ord att någon läser böcker av många olika typer av genres?

Hanneles bokparadis sa...

Metronyx, visst är det kul att läsa varierande, jag försöker också.

Mrs Calloway sa...

man blir onekligen intresserad och imponerad. kul med böcker som refererar till annan litteratur

Hannele sa...

Mrs Calloway, mycket intressant läsning.