Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 juni 2014

Hur många böcker kan jag frakta på min cykel?

Det blev ovanligt många fina klassiker: Bernard Shaw, Robert Louis Stevenson, George Elliot, Charles Dickens, Arthur Conan Doyle, Eleanor H. Porter, Émile Zola, Torgny Lindgren, Victoria Benedictsson, Mathilda Roos och några till.

10 kommentarer:

znogge sa...

Tunga kort minsann :-)

Hannele sa...

Znogge, bra klassiker väger inte för mycket :)

Boklandskapet sa...

Vilken blev det av Emile Zola? :D

Hannele på Hisingen sa...

det blev samlade berättelser av Émile Zola;
Naïs Micoulin, Nantas, Hur Olivier Bécaille dog

Freja sa...

Bara viljan finns så går det att lasta massor på en cykel!

Mrs Calloway sa...

du bör skaffa cykelkorg och cykelväskor och så kan du ha en kasse på vardera styret. det kan bli många böcker du kan frakta hem varje gång!

Mrs Calloway sa...

vilken titel av George Eliot?

Hanneles bokparadis sa...

Freja, verkligen :)

Mrs Calloway, jag har fått även en jättefin ryggsäck av sonen, jag hittade ett gammalt vackert ex av Silas Marner av George Eliot.

Mrs Calloway sa...

ryggsäck också, så klart.
jag ser nu att Silas Marner ligger överst i ena högen! snyggt!

Hannele sa...

Mrs Calloway, den vackra boken kunde jag ju inte lämna där...