Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 augusti 2015

i 25 knop i 12 m/s med svärsonen ♥

Start utanför det vackra operahuset i Göteborg
Det hoppade rejält i ribbåten ibland, vacker skärgård att titta på.
Besök i Evert Taubes hem på Vingafyr.

11 kommentarer:

Christina sa...

Å, där är så vackert vid det där operahuset. Maken och jag var där för några år sedan :)
Kram

znogge sa...

Vilken trevlig tur!

Hannele på Hisingen sa...

Christina, sist var jag i operahuset med barnbarnet; Hans och Greta.

Znogge, en snäll svärson jag har ♥

retrorganic sa...

Jag satt och kikade på Vingatur häromdagen. Jag har väldigt energiska ungar som behöver vara ute och röra sig hela tiden men vädret har känts sådär :P

Hanneles bokparadis sa...

retrorganic, köp regnkläder till ungarna :)

Veiken sa...

OH! Vilken härlig grej. Jag skäms nästan, men jag har aldrig varit på Vinga. Det är baske mig snart dags för det. Sonen är där titt som tätt med jobbet och höll på att ramla av stolen när jag sa att jag aldrig varit där! :(

tant Hanneles bokparadis sa...

Veiken, inget att skämmas för... det tog mej sextio år att komma dit :)

Freja sa...

Vilken trevlig tur!

Hanneles bokparadis sa...

Freja, verkligen!

Mrs Calloway sa...

Operahuset har jag besökt men inte Vinga

Hannele på Hisingen sa...

Mrs Calloway, båda värt ett besök.