Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

31 juli 2015

quiz för regniga dagar

Boknörd - Ett spel med 256 bokfrågor av Charlotta Fahlén, Lo Söllgård, passar både på stranden och för regniga dagar. Eller varför inte Språknörd av Lo Söllgård, Charlotta Fahlén. Det finns även Filmnörd : 265 frågor för filmälskare. Det går alldeles utmärkt att roa sig själv ifall man inte har sällskap.

8 kommentarer:

Anna sa...

Vilket bra tips :) Jag älskar frågesport!

retrorganic sa...

Kul tips! Tack förresten, Alanya VAR underbart. Eftersom värmen inte ville komma hit fick vi åka till den :-)

Anonym sa...

Bokfrågorna verkar kul. Undrar hur det skulle gå för mej nu? Hänger ju liksom inte riktigt med i dagens svenska litteratur, annat var det förr.
Ha det bra!

znogge sa...

Perfekta spel för mig :-) Tack för tipset!

Hannele sa...

Anna, jag är urkass på frågesport :)

Hanneles bokparadis sa...

retro, jag har aldrig varit i Turkiet...

Lena I Wales, man kan inte ha koll på allt.

Znogge, jag är ingen tävlingsmänniska :)

Mrs Calloway sa...

något att sysselsätta folk med i sommarstugan när regnet smattrar mot rutan

Hannele på Hisingen sa...

Mrs Calloway, speciellt för de nördiga...