Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 juni 2016

Orka!

"Det handlar inte om att alla ska springa utan att alla kan uppnå sina mål om man ha positiv inställning. Fast man behöver inte åka jorden runt för att vara med om spännande upplevelser. De finns även hemma runt hörnet. Det gäller bara att se de små och roliga detaljernai vardagen samt utmana sig själv. Jag vill inspirera andra till att komma i rörelse och att våga leva livet fullt ut under mottot att ingenting är omöjligt.
Det blir inte alltid som man tänkt sig och det kan bli himla bra."
Orka! : träning och äventyr i vardagen av Frida Södermark är den mista bok (76 gram) jag hittade på biblioteket; om träning och om att uppfylla sina drömmar. Lite starkare kan jag ju bli om jag ska läsa tunga böcker.

6 kommentarer:

znogge sa...

Det är fullt möjligt att få in en hel del motion i vardagen på olika och ganska så enkla sätt. Nu går jag ut med hundarna :D

Hanneles bokparadis sa...

znogge, även i boken säger Frida att det inte behövs så mycket - bara man gör det :)

MissMagic sa...

Låter som en bra och inspirerande bok :)

Hanneles bokparadis sa...

Miss Magic, en sån bok behöver man ibland :)

Anna/notonmusic sa...

Det där låter som en trevlig liten bok! Kloktankar. Sånt gillar jag. För övrigt är jag storgillare av "ångestloppet" - en sträcka på 58 meter eller nåt sånt, det finns på vissa platser, egentligen för att uppmärksamma och medvetandegöra psykiska sjukdomar, men jag älskar verkligen att någon har uppfunnit detta lopp vid sidan av alla andra flashiga och åtråvärda lopp. Får jag nån gång tillfälle ska jag ställa upp i ångestloppet :-)

Hanneles bokparadis sa...

Anna, bra att det finns något för alla.