Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

24 augusti 2016

borta i Wales - men hemma bäst

Tio fina trädgårdar på fem dagar i Wales, Cotswolds, Herefordshire.
The Laskett Garden var fantastisk, speciellt för mej som gillar topiary, skapad av Sir Roy Strong med fru. Jag fotade mycket för att minnas och få idéer.

8 kommentarer:

znogge sa...

Kan tänka mig att det var både spännande och intressant. Inspiration kan vi inte få för mycket av!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, en del idéer även för egen trädgård!

Ugglanoboken sa...

Låter härligt!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, härligt brittiskt!

Ylva sa...

Oj, det var många trädgårdar på kort tid! Jag skulle gärna vilja titta på några trädgårdar i Storbritannien, de är duktiga på det där!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, helt fantastiska trädgårdar!

Klimakteriehäxan sa...

Ack ack ack har du varit där nu igen!!! Härligt!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, behöver lite England då och då!