Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 januari 2017

lyssna på Bob Dylans Memoarer i P1



"Hur gick det egentligen till när Bob Dylan blev Bob Dylan? Memoarer. Första delen kom ut 2004 och är inte en regelrätt biografi med ett linjärt händelseförlopp, utan en ömsint berättelse som i långa stycken skildrar en ung mans bildningstörst och skaparvåndor."
Lyssna alla 27 delar i P1: HÄR.

10 kommentarer:

znogge sa...

Låter väldigt intressant så den noterar jag. En intressant personlighet och duktig dessutom.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, ja, på många sätt, och Dylan står inte still, förnyar sig hela tiden. Med samtida.

KajsaLisa sa...

Det där lät spännande, men så var det det där med att ta sig tid.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, i dessa moderna tider är det ju lätt att lyssna - medans man dammsuger eller sitter på spårvagnen...

Klimakteriehäxan sa...

Kan tänka mig att lyssna, jag gillar ju radioföljetongen. Men måste bli klar med Ferrante först. Lite trög.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, även om vi har två öron, så rekommenderar jag inte att lyssna två olika samtidigt.

Mrs Calloway sa...

så har det hänt igen! två själar, samma tanke...

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, intressen sammanfaller...

Mrs Calloway sa...

så är det förvisso. Ludvig Josephson är perfekt som uppläsare och kommentator

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag ska använda min iPad oftare till lysning