Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 mars 2018

veckans Malmsten-fynd

Det är ingen ordning på mina papper av Bodil Malmsten 
hittade jag på bibliotekets utgallringshylla.

9 kommentarer:

znogge sa...

Inte det sämsta!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, skatteåterbäring en gång till :)

Klimakteriehäxan sa...

Utgallrad, ratad, borta. Också ett öde ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, så kan det bli när man blir för gammal...

Koko sa...

Hihi, jag känner så igen mig. Hon har skrivit en till, som heter "Det är fortfarande ingen ordning på mina papper" :-)

Koko sa...

Hah, jag kom just ihåg att jag faktiskt har bloggat om dem i samband med en bokbloggsjerkafråga som löd "Av böckerna i din bokhyllan, vilken titel beskriver dig bäst?" :-D

Här länk, med bonuskattbilder:
https://kattslavenkoko.wordpress.com/2016/05/13/det-sjalvklara-valet/

Hanneles bokparadis sa...

Koko, jag har inte ordning på mina papper :)

Koko sa...

Vi är helt tydligt besläktade själar :-)

Hanneles bokparadis sa...

Koko, jag kämpar på :)