Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 maj 2018

skuggig läsplats - helgfråga

Hur länge har du haft bloggen? undrar Mia i Helgfrågan.
började bokblogga 2010, över 800 000 har hälsat på här ❤️
Trädgårdsbloggat nästan tjugo år.
Bonusfråga: Vad gillar du det vackra vädret? 
sitter gärna i skuggan och läser
Mias Helgfråga

35 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Så mysigt med hängmatta det vill jag ha.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, jag somnar bums i en hängmatta :)
Finns fina med stativ, behövs inga träd.

Lena sa...

Ser mysigt ut med hängmatta.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, skönt att sova och läsa :)

Hanna sa...

Vad mysigt det ser ut med hängmatta!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, mysigaste platsen för en tupplur :)

Mrs Calloway sa...

jag vill ha en hammock. annars fungerar dubbelboken bra. vid havet är det inga problem. där går alltid att hitta en sval plats att läsa på. idag slog åskan ut elektroniken för fjärrvärmen så alla elementen ångade av värme. TV:n försvann också under det långa och kraftiga åskvädret.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, sant, vid havet fläktar det fint, fast lite skydd för solen behövs. Hur ska du klara utan tv på lördag...?

Boklysten sa...

Numera tål jag värme, men det är skugga som gäller för mig också!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, precis, ligga i solen har jag aldrig gillat.

Klimakteriehäxan sa...

Glömde du bort att nämna trädgårdsbloggandet?

Ewa K sa...

Kul med alla besökare på bloggen.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, glömde även julbloggandet... ❤️

Ewa K, jätteroligt med alla trevliga kommentarer!

KajsaLisa sa...

Blev sugen på att köpa en hängmatta, olästa böcker har jag redan :)

Bokdamen sa...

ser trevligt ut med hängmattan.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, olästa böcker är en skatt :)

Bokdamen, jag somnar, hinner inte läsa så mycket...

Robert W sa...

Det är skönt med lite skugga när det blir hett.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, jag är ingen stor soldyrkare.

Evelina Nilsson sa...

Håller med, skönast att vara i skuggan och gärna att det fläktar lite

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, typ skuggig strand

Annette sa...

Julbloggandet blir jag nyfiken på! Jag älskar julen och har redan en del planer inför kommande jul :)) Förra året missade vi att fira juliafton den 24 juli, men det måste jag komma ihåg i år.

Hanneles bokparadis sa...

Annette, du kan ju göra färdigt ditt inlägg redan nu, jag har bloggat om alla möjliga fester: http://hannelestraditioner.blogspot.se

Åsa sa...

Absolut bäst i skuggan när man sitter ute och läser.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, bästa ljuset också.

Lottens Bokblogg sa...

Skuggan är bäst!

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, härligt att sitta i skuggan och läsa en bra bok!

FrökenChristina sa...

Vad trevligt med en hängmatta. Jag gillar korgstolen i skuggan med lite vind.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, jag går runt huset, efter sol eller skugga :)

Johannas deckarhörna sa...

Läsning i skuggan är inte dumt. :)

Hanneles bokparadis sa...

Johanna, underbart när man kan läsa ute.

Benita sa...

Jag brukar lyssna på ljudböcker då jag ligger i solstolen.

Hanneles bokparadis sa...

Benita, låter härligt, det har jag inte testat.

Sara Pepparkaka sa...

Ja, det ska nog vara lite skugga för att läsa. Eller solglasögon!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, eller en fin hatt :)

Anonym sa...

Its great as your other posts :D, appreciate it for posting.