Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 september 2018

inköp, ensam på golvet på Bokmässan

vi skildes åt var sitt håll, inte alla som har sån smak som jag.
Strindberg har flyttat hem till mig, han har en egen hylla.
Cantatrix Sopranica L. och andra vetenskapliga skrifter 
av Georges Perec hamnade i min shoppingväska.
Grammatik à la Sara Lövestam är uppfriskande.
Julklappsinköpen klara.
Fyndade brittiska böcker för bra kilopris.
jag hade på mig mina sköna barfotaskor.

16 kommentarer:

znogge sa...

Grattis till lyckade inköp! Visst är det trevligt med sällskap men ibland är det smidigt att gå själv om man vill stanna till vid olika saker. Alla har vi olika smak när det gäller böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, just Bokmässa är sådant tillfälle att det är skönast att titta och stanna där en själv vill titta. Böcker är ju lite speciellt, alla kan inte ha samma smak.

Mösstanten sa...

Skorna! Det viktigaste på bokmässan. Och visst är det bra att gå och kika själv och så stämma träff någonstans ibland för fika eller om man vill lyssna på samma föredrag.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, vi lyssnade bara på ett litet intressant föredrag, hoppas hitta något mer på svt.

Rak i ryggen sa...

Väl shoppat! Den där grammatikboken tänker jag få med mig hem.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, Sara Lövestam är väldigt kreativ med grammatik, hoppas du får det bra på Bokmässan.

KajsaLisa sa...

Egen hylla är han värd :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, absolut, en av dåtidens mest missförstådda män :)

Ama de casa sa...

Vilka braiga fynd och härliga skor :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag är nöjd med vad jag hittat, dottern har hjälpt mig att hitta sköna barfotaskor ❤️

Ylva sa...

Jag tycker också mest om att gå ensam på mässan. Vilka bra fynd du gjort!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, dessa stod nästan på min inköpslista!

Paula sa...

Jag trodde först att du hade boxarhandskar på händerna och så var det dina skor! Jag har aldrig sett några liknande- Barfotaskorna jag har sett har separata tåavdelningar så man trär på dem på tårna, förfärligt om du frågar mig, rör inte mna tår! Jag antar att dina skor är bekväma?

Hanneles bokparadis sa...

Paula, oerhört sköna skor, jag snubblar inte heller.

Klimakteriehäxan sa...

Du shoppade verkligen loss! Och hade kul, utgår jag ifrån. Nästa år kanske jag också ....?

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, behövs kanske inte besöka Bokmässan varje år, men kul ibland.