Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 september 2018

handlar först när jag kommit hem från resan

såg boken på ett antikvariat i York.
Dorothy Wordsworth's Illustrated Lakeland Journals med underbara illustrationer köpte jag på nätet hemma, kostade 3 pund plus frakt, inte dyrt med antikvariska böcker på nätet.
The Darkling Thrush and Other Poems by Thomas Hardy köpte jag på ett antikvariat i Llandudno och släpade hem med flyget.

12 kommentarer:

Mösstanten sa...

Betydligt bekvämare att handla via nätet. Du tipsade om Dorothy Wordsworth tidigare. Intressant att få veta om henne.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, nu har jag även denna illustrerad boken om Dorothy. Vissa böcker "måste" man köpa direkt på plats, men mycket kan en handla sen när man kommit hem; bekvämt och inte dyrare... kan en vänta någon dag extra, är portot gratis.

znogge sa...

Vissa saker kan man lika bra köpa hemma men pärlorna får man slå till på!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, precis, men jag spanar först utomlands på resor :)

Annette sa...

Vilka underbara böcker!

Hanneles bokparadis sa...

Annette, verkligen underbara målningar, skönt att slippa bära allt på flyget.

Ama de casa sa...

Det där med att handla på nätet ligger inte för mig. Ja, bortsett från resor och hotell då :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, vissa böcker hittar man inte alltid i den vanliga bokaffären.

Ylva sa...

Det var en billig bok, hoppas att inte frakten var större än kostnaden.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, frakt från England billigare än i Sverige, helt ok.

Mrs Calloway sa...

förstår att Hardy - boken måste köpas direkt och släpas hem direkt!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, en vill ju inte riskera några bokpärlor!