Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 september 2018

shoppa på Bokmässan - helgfråga

Vad ska man köpa på Bokmässan, undrar Mia i Helgfrågan.
Jag tittar gärna på de små förlagen, lite udda böcker som sällan finns i den vanliga bokhandeln. Finns antikvariat också. Jag "sparar" de stora bokförlagen sist, ifall jag har ork och lust. De vanliga böckerna kan en köpa hemma, blir tungt ändå. Jag köpte lite julklappar till barnbarnen, bra bris på Bokmässan, vilket inte alltid är fallet. På fredag berättar jag mer om mina inköp.
 
Bonusfråga
: Bonusfråga: Något annat än böcker du brukar sukta efter??

På Bokmässan finns bra anteckningsböcker, udda bok-smycken, fina bokmärken, kalendrar och annat roligt.

Passa på, bara 500 meter från Bokmässan:
Rea på Faust på Götaplatsen:
REA på Antikvariat Faust vid Götaplatsen (KLICKA på bilden):

Mias Helgfråga

14 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Ska bli spännande att se om jag köper något imorgon.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, oavsett vad en säger innan, hittar en alltid några bokpärlor ❤️

Robert W sa...

Verkar vara klokt att botanisera bland mindre förlag. De stora förlagens bästsäljare får man nog tag på ändå.

Mia Eggimann sa...

Jag brukar kolla de små först men sedan glider man automatiskt in på något annat. Men så att Kristina Hårds böcker var till bra pris.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, precis, nu har en chans att hitta lite mer udda bra böcker.

Marie, bra att börja med de små, medan en har orken kvar. Alltid roligt att göra fynd.

Klimakteriehäxan sa...

Misstänker att du kommer att ha gjort massor med fynd när du beger dig tillbaka till Hisingen med din fullastade Dramaten!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, precis vad jag har gjort! Mycket nöjd :)

Lottens Bokblogg sa...

Nån gång ska jag väl komma iväg...

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, mycket av Bokmässan kan en se i tv.

Mrs Calloway sa...

ellerströms, Nilssons, Sekwa, Modernista, Tranan kunde en ju alltid kolla. om en nu varit där, menar jag

Åsa sa...

Ja just det, sådant där finns alltså också på en bokmässa, tänker bara att det finns böcker... Smart att fixa julklappar vid tillfället. Skulle nog också satsa på att kolla de mindre förlagens lite mer annorlunda böcker, precis som du menar finns ju böckerna från de större förlagen lite överallt.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, Modernista var inte där, men Tranan, Sekwa, Rámus, Ellerströms

Åsa, en får passa på när bra tillfälle ges, precis, de stora missar en inte.

FrökenChristina sa...

En fin upplaga av en Lagerlöf är aldrig fel.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, de gamla upplagorna är fina.