Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 oktober 2018

Bokmässefynd - helgfråga

Fick du med dig någon bra bok från bokmässan i år? 
undrar Mia i Helgfrågan. 7 kg totalt

Bonusfråga: Vad ser du framemot? 
jag gillar hösten och min irländska regnkappa ❤️
Mias Helgfråga

17 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Herregud hur lyckades du bära runt på det.

Ama de casa sa...

Själv ser jag fram emot en trevlig kväll. Har inte så långsiktiga planer :-D

Hoppas du också får en sån. Trevlig kväll, alltså :-)

Hanneles bokparadis sa...

Marie, jag alltid med mig draMaten.

Ama, giltigt mysigt med kanelbulle ❤️

Sara Pepparkaka sa...

Det var nog tur för mig att jag hade mindre än 7 kg böcker med hem, annars hade vi nog inte hunnit med flyget! Dom böcker jag hade var tillräckligt tunga att springa med över flygfälten..

Hanneles bokparadis sa...

Sara, dramatik... jag köpte lite hemma vid nätet också.

Mrs Calloway sa...

en får oanade krafter när det behövs. min dramaten tappar ett hjul då och då

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, det där måste du försöka fixa på något sätt

Lena sa...

Wow, det var en rejäl hög.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, det fanns så mycket bra böcker jag var intresserad av!

Bokdamen sa...

det var ingen dålig hög.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, gick ganska fort att plocka ihop :)

Villa Frejas bokblogg sa...

En gedigen hög, härligt. jag fick med mig fyra böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, jag har dålig karaktär när det gäller böcker.

Lottens Bokblogg sa...

/ kg - inte illa!

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, böcker är tungt!

Åsa sa...

Oj, 7 kg böcker... förstår dig, böcker kan klart vara oemotståndliga. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, en av få laster jag har :)