Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 oktober 2018

Bara en dotter - hett#44

Bara en dotter av Chuan hittade jag på bibliotekets rensningslåda, jag har varit intresserad och läst om detta, och nu släpper ju Kina lite på sin stränga familjepolitik.

Veckans inlägg i  Monikas Hett i hyllan där man bekänner sina hyllvärmare.

11 kommentarer:

znogge sa...

Ja tack och lov så gör de det. Hur skulle det bli med ett land med ett tydligt kvinnounderskott...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, lite så är det i Indien, fast på annat sätt.

Mösstanten sa...

Mera Kina. Säkert intressant bok. Håller med Znogge. Kvinnounderskott leder bara till elände.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, massa ogifta ungkarlar... ska de röva bort kvinnor...?

Boklysten sa...

Den har jag läst någon gång för länge sedan.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, många som bor i Kina men preventivmedel verkar mer humant.

Lena sa...

Säkert en jätteintressant bok. Tack för tipset.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, väldigt annorlunda förhållanden.

Lottens Bokblogg sa...

Det lät som en intressant bok.

Monika sa...

Hade en kinesisk kollega på ett tidigare jobb, vi pratade mycket om skillnaderna mellan Kina och Sverige. Så annorlunda.

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, ett försök att förstå detta annorlunda land.

Monika, många stora skillnader.