Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 oktober 2018

mer tid för läsning - helgfråga

Har du några tips på hur man kan spara tid till läsning? undrar Mia i Helgfrågan. Själv har jag inte lärt mig att lyssna på böcker, jobbar på det, jag kan inte läsa på bussen för jag mår illa. Läser mest hemma, och tittar max på ett program per kväll på tv, inget slötittande, försöker läsa i stället. Är jag trött så blir det inte mycket läsning. Läsning går före städning.

Bonusfråga: Vad ska du hitta på i helgen? Barnvakt - de små tillåter inte längre att jag läser en egen bok, men härligt att de vill att jag läser för dem!
Mias Helgfråga

21 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Underbart att få läsa högt för de små.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, våra barnbarn älskar böcker och högläsning ❤️

Bokdamen sa...

Kan inte heller läsa på bussen, lyssnar på ljudböcker då.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, det gäller att hitta böcker jag skulle vilja lyssna.

Mrs Calloway sa...

högläsning med små barn är helt underbart. och så givande!

Joelinda sa...

Att läsa högt är roligt! Jag tycker verkligen om det, trots att jag inte har så många småttingar att läsa för numera.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, eller hur, alla frågor och tankar!

Joelinda, egentligen ingen åldersgräns för högläsning.

Robert W sa...

Att få läsa för barnbarnen låter hur trevligt som helst!

Boklysten sa...

Läsning går alltid före städning!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, nästan bästa jag vet ❤️

Boklysten, hihi, härlig inställning!

Evelina Nilsson sa...

Låter som en mysig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, det tror jag det blir.

Sara Pepparkaka sa...

Jag håller med dig där- läsning före städning!

Lottens Bokblogg sa...

Läsning går före städning. Exakt!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, jag har alltid valt det roligaste först :)

Lotten, speciellt på sommaren!

FrökenChristina sa...

Städa är ingen superprioritering. Fast med ljud i örat fungerar det.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, det borde jag testa

Åsa sa...

Låter sunt att läsning går före städning. Var själv dock lite osund idag och lät städningen ha förtur. :D

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, ibland får det bli så :)

Mia Eggimann sa...

Jag har inga barbarn än, så jag får läsa för katten.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, det är väl också mysigt.