Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 november 2018

Patrick Modiano och några andra

I decembernumret av Vi Läser får en läsa om Patrick Modianos bisarra barndom, blir nyfiken på Gunnar Björling (född 1887 i Helsingfors) och Agnes Lidbeck som jag inte hunnit läsa än. Grönländsk litteratur, Suzanne Ibrahim som varit i Syrien och en hel del annat intressant.

5 kommentarer:

Mösstanten sa...

Intressanta författare. Agnes Lidbeck har jag ännu inte läst något av.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, inte jag heller

znoggge sa...

Nya författare för mig men säkerligen intressanta artiklar.

Deekoo sa...

Patrick Modianos barndom är teman i naästan alla av hans böcker

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, finns knappt roligare läsning än författare och böcker :)

Deekoo, inte ovanligt att författare skriver om samma tema om och om igen, och jag gillar Modiano ❤️