Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 november 2018

vi hittade Öprinsessan

Nu hittade vi filmen Öprinsessan, tidigare hade barnbarnet skänkt mig affischen till mitt påfågelsrum. Strindberg får hålla henne sällskap - tills jag hittar en bra plats.

8 kommentarer:

znogge sa...

Där är hon i gott sällskap!

Mösstanten sa...

Hade jag älskat när jag var barn. Prinsessor, prinsessor! Det var det finaste som fanns.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, där är hon trygg.

Mösstanten, sån blev jag först som vuxen.

wiolettan sa...

Fint namn på ett rum och där passar den bra, ser det ut som. Kanske är det böcker bakom förstås.
Trevlig måndag.

Ama de casa sa...

Ojsan... Jag läste först Ölprinsessan och tyckte att det lät väldigt konstigt :-D

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, tryck på länken så syns bokhyllorna.

Ama, hihi, så läser jag också ibland :)

Rak i ryggen sa...

Haha, läste också Ölprinsessan!
Njuter just nu en trippel. Ha en fin måndagkväll :)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, önskar dig detsamma :)