Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 december 2018

reseminne från York i Wales

Bokmärke från bibliotek i York (KLICKA). Även Boklysten har bokmärken.

15 kommentarer:

Mösstanten sa...

Fina minnen. Du har förstås många bokmärken. Hur förvarar du dem? Har du några uppsatta eller liggande framme?

Ama de casa sa...

Vilket synnerligen vackert och ståtligt bibliotek! :-)

Ja, bokmärket var fint det med :-D

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, kanske visar jag den fina "korgen" jag hade förr i bokhyllan jag hade förr, nu har det blivit fler...

Ama, numera vill jag gärna hinna besöka ett bibliotek under mina resor :)

Znogge sa...

Bokmärken är härliga souvenirer och så användbara! Bibliotek och kyrkor är spännande att besöka utomlands.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, så många kyrkor besöker jag inte, det blir flera bibliotek.

wiolettan sa...

Bokmärken, det samlade jag på förr, men nu är de slängda.
Då får du se en hel del bibliotek och uppbyggda på olika sätt, kanske.

Hanneles bokparadis sa...

wiolettan, oj, det är förbjudet att slänga bokmärken... du borde ha lämnat på loppis....

Klimakteriehäxan sa...

Tjusigt bokmärke, till och med med reseinstruktioner!
Jag är framme vid bokmärke nummer 17 i dag!
https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2018/12/personligt-till-en-boklasare.html

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag har inte räknat mina...

Boklysten sa...

Bokmärken som souvenirer är ju perfekta, tar inte så stor plats i bagaget och blir ett minne av ställen man besökt.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, och denna är avsedd som bokmärke ❤️

Christina Karlsson sa...

Ser ut att vara ett fint bibliotek. Det är något visst med bibliotek :)
Fin idé att samla på bokmärken från olika bibliotek.

Önskar dig en fortsatt skön helg!

Hanneles bokparadis sa...

Christina Karlsson, i engelska bibliotek säljs bokmärken.

Yasmine sa...

Jag älskar bokmärken :D Dock vet jag inte var jag har mina längre... Får ta och leta fram dem :)

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, hoppas du hittar dem :)