Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 december 2018

tjuvstartat julen - helgråga

Har du köpt några hårda paket till någon? Alltså böcker, undrar Mia i Helgfrågan. Ja, feministiskt till barnbarnen om kvinnors historia: Fantastiskt fenomenala kvinnor som förändrade världen av Kate Pankhurst
Bonusfråga: Hur firar du jul i år? Hemma hos oss med ett par barnbarn, juldagen kan det bli flera. Maken och jag har redan startat, var sugen på risgrynsgröt med fruktsoppa. Jag önskar en fin jul efter önskemål.
Mias Helgfråga

25 kommentarer:

Lena sa...

Vilka trevliga böcker. Åh chokladkartong. Får nog tjuvstarta med vår i kväll tror jag :)

MartinaOlsson sa...

Vill du ha lite nya kompisar? Se hit! Det är nämligen precis vad du kan vinna i dagens lucka i min julkalender :) Eller ja.. inte kompisar utav kött och blod, men kompisar trycka på tyg! Idag har du nämligen chansen att vinna två stycken valfria produkter ur Spira of Swedens "Kompis-kollektion". Det finns massa fina kuddar, tygpåsar, necessärer m.m. att välja bland :) Sugen på att testa lyckan och se om du vinner? Klicka på länken här nedan!
https://martinaolsson.myshowroom.se/127386/julkalender-lucka-20-7/

Yasmine sa...

Låter som en härlig jul ni kommer få! Måste vara mysigt att fira med barnbarnen :) Själv firar jag med mamma och syskonen!

Mrs Calloway sa...

den feministiska litteraturen får nog vänta ett par år till. det blir Bamse - bio för mig och barnbarnen.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, svårt att låta bli :)

Martina, låter ju trevligt.

Yasmine, barnbarn är livets efterrätt ❤️

Mrs Calloway, vår tioåring älskade båda Rebelltjejer-böckerna!

Klimakteriehäxan sa...

Aladdin är gott och passar bra när man läser. Men men - chokladen innehåller palmolja ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, men men - stress kan ge magsår...

KajsaLisa sa...

Verkligen annorlunda barnböcker. Alladinasken är en klassiker även om trillingnöten saknas.
God Jul

Mösstanten sa...

Bra idé att köpa feministiskt till barnbarnen. Jag har kapten bok om att mata fåglar till min ene son.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLIsa, barnbarnets mor är också feministisk ❤️

Mösstanten, det finns bra böcker till alla.

Bokdivisionen sa...

Åh vilka fina böcker till barnbarnen! De har jag missat!

Hanneles bokparadis sa...

Bokdivisionen, båda uppskattade dessa!

Evelina Nilsson sa...

Låter som en trevlig jul! Gillar temat på böckerna du ger bort!

Hanneles bokparadis sa...

Evalina, böckerna var mycket uppskattade ❤️

Lottens Bokblogg sa...

Risgrynsgröt med fruktsoppa var nytt för mig!

Bokdamen sa...

Risgrynsgröt har vi ätit ett par ggr under månaden men inte med fruktsoppa, det blir det på julafton ;)

FrökenChristina sa...

Risgrynsgröt åt vi på Lucia på jobbet. Så min jul är väldigt startad. Lite choklad är inte fel oavsett. God Jul!

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, en finsk julspecial.

Bokdamen, vi kunde inte vänta till julafton :)

Fröken Christna, önskar dig detsamma!

Robert W sa...

Jag saknar körsbär i likör i Aladdinasken. Den var min favorit!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, samma här men ibland kan en hitta liknande praliner.

Veiken sa...

Jag har inte köpt en enda julklapp. Det brukar vi inte göra och barnbarnen vill bara ha pengar och inget annat! Smidigt och bra tycker mormor/farmor!

Rak i ryggen sa...

God jul Hannele! Fina julklappsböcker. Jag följde din länk till Litteraturbanken, och kom till deras julläsningsmeny.

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, våra barnbarn är ganska små, klappar är välkommet.

Hanna, vilket bra tips fån mig ❤️

Boklysten sa...

Låter som en trevlig jul! Risgrynsgröt med fruktsoppa borde jag nog fixa nån dag, jag blir så sugen nu.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, riktigt gott!