Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 december 2018

Great British Food

Jag gillar verkligen engelsk mat, både den traditionella och den moderna, hemma lagar jag engelsk frukost ibland. Great British Food har 150 recept från BBC:s matprogram, lånade på biblioteket, började längta.

10 kommentarer:

Znooge sa...

Det gör jag också! Många säger att brittisk mat är tråkig men det håller jag inte med om. Vi har ätit mycket gott både i England och på Irland. Minns en alldeles ljuvlig köttpaj som jag åt i Dublin...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, vi har alltid något brittiskt på julbordet ❤️

wiolettan sa...

Jag har inte så mycket erfarenhet av engelsk mat men kommer ihåg att jag tyckte om maten de två gånger som jag har varit där. Speciellt frukosten.
Trevlig helg önskar jag dig.

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, engelska frukostar skulle jag kunna äta varje morgon!

Mrs Calloway sa...

äntligen är tomteparet på plats!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, tomtarna tittar på skridskoåkare i London vid Tower.

Yasmine sa...

Låter spännande! :D Förstår att du längtar!

Hannele på Hisingen sa...

Yasmine, en gång per år behöver jag komma till England ❤️

Christina Karlsson sa...

Det finns säkert en hel del godsaker på det brittiska bordet :)
Ha det gott och njut av alla läckerbitar:)

Hanneles bokparadis sa...

Christina Karlsson, jag tycker ju om all mat :)