Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 december 2018

påfågelsjulklappar - helgfråga

Vad fick du för böcker i julklapp?  undrar Mia i Helgfrågan. Jag gladde mig mycket åt påfågelsmuggen som ändrar färg i värmen, svärdottern hade hittat.

🍷 Bonusfråga: Hur ska du fira in det nya året? lugnt hemma framför tv:n.
Mias Helgfråga

22 kommentarer:

znogge sa...

Vilka fina och personliga klappa!

Kram

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, verkligen! ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Påfågelsmuggar kan man (du) aldrig få för många, eller hur?

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, denna var väldigt speciell, annorlunda!

Mia Eggimann sa...

Fin julklapp

[Anna] sa...

Vad häftigt med en mugg som ändrar färg efter hur varmt innehållet är.

Hanneles bokparadis sa...

Maria, helt i min smak ❤️

[Anna] min häftigaste mugg!

Mrs Calloway sa...

har bara ett paraply som ändrar färg i regn

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, wow, har aldrig sett

Boklysten sa...

Vilken rolig julklapp!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, funkar bra när jag läser!

Ama de casa sa...

Vilken cool mugg! Ja, och varm emellanåt också :-)

Hanneles bokparadis sa...

Anna, jag blev jätteglad av muggen :)

Lottens Bokblogg sa...

Vilken rolig mugg!

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, kan sitta och fika i mitt påfågelsrum!

Annette sa...

Så roligt med så personliga julklappar :)
Ett lugnt nyår låter skönt. Det blir det för oss också, men tillsammans med våra närmaste vänner. Det skall bli jättetrevligt och mysigt, som alltid med dem.

Bokdamen sa...

Det var en kul julklapp! Skönt med lugnt nyår.

Hanneles bokparadis sa...

Annette, jag har ofta haft lugna nyår :)

Bokdamen, kanske hinner en läsa lite.

Bokdivisionen sa...

Fina! Påfåglar är så vackra.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdivisionen, en tröttnar inte på dem.

Lena sa...

Muggar av alla slag är trevliga.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, med påfåglar allra finast ❤️