Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 februari 2019

minns du View-Master?

Hittade min gamla View-Master med 3D-bilder.
Barnbarnen var fascinerade över dessa tredimensionella bilder. Jag har lyckats spara flera olika skivor med bilder från Paris, Schweiz, Hawaii, Japan från tidig 1960, jag ska ta och titta igenom.
Barnbarnen tyckte detta var väldigt intressant och spännande, vi har inte tittat på alla. Jordan, Israel, Indien, jag ska själv ta en titt på alla skivor jag sparat efter alla flytt. Jag var alltid rädd om mina saker.

11 kommentarer:

Joelinda sa...

Jag har också kvar min gråa ViewMaster med tillhörande skivor med Piff & Puff och Kalle Anka!

Hanneles bokparadis sa...

Joelinda, kul, mina skivor är lite mer vuxna, en Disneyland har jag.

Mösstanten sa...

Såna tyckte jag var så fina när jag var liten! Jag såg någon skiva med Wringling Brothers cirkus och blev så fascinerad av att de har två maneger i tältet.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, tänk att bilderna är så fina att titta på fortfarande!

Ama de casa sa...

Åh! Dom där minns jag :-) Fast jag har inte kvar nån, var inte alls lika rädd om mina prylar...

Znogge sa...

Nog minns jag dem alltid och hur spännande det var att titta på dem! Det har onekligen hänt en del på teknikfronten och det på ganska så kort tid.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag hade väl inte så mycket, fick vara rädd om det jag hade.

Znogge, roligt att barnbarnen gillar dessa fortfarande, trots all ny teknik.

Ylva sa...

Åh, en sådan hade farmor och farfar när jag var liten!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, roligt att du kommer ihåg!

Anonym sa...

Min kompis hade en sån, som jag fick titta i ibland! Minns hur fascinerad jag var! / Marie

Hanneles bokparadis sa...

Marie, det är våra barnbarn också!