Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 mars 2019

första utefika på kökstrappan

första krokus och finskt rågbröd.

9 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, härliga tider, allt ljus! Men jag stannade inte för att läsa...

Paula sa...

om jag måste välja tar jag brödet, men tillsammans är det ju oslagbart

Rak i ryggen sa...

Underbart! Ha en fin helg!

Hanneles bokparadis sa...

Paula, så krokusen lämnar du...

Hanna, värmen och ljuset här, önskar dig detsamma!

Hellre barfota än boklös sa...

Visst är det härligt när ljuset återvänder och krokusen kikar fram! Rågbröd är gott också.

Hanneles bokparadis sa...

livet känns lättare med lite värme och ljus

Mösstanten sa...

Visst är det underbart! Jag såg också de första krokusen härom dagen.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, så mycket på gång just nu!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, som vi har längtat!