Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 april 2019

Cooking with Eggs

Cooking with Eggs är väldigt lämplig kokbok till påsk, innehåller allt från att koka ägg, fritera ägg, baka (?) ägg i ugnen och göra omelett, crêpes, sufflé, pannkakor, ägg à la tripe och massa olika salta rätter och desserter. Och även ett kapitel Decorating Easter eggs.

11 kommentarer:

Znogge sa...

Den perfekta boken just nu :-) För dekorerade vi alltid ägg med barnen. Hur roligt som helst!

Ingerun sa...

Baka ägg - minsann. :)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, du kan dekorera ägg fortfarande :)

Ingerun, det har jag aldrig testat...

Yasmine sa...

Ja det låter verkligen som en påskkokbok! :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, eller hur :)

Klimakteriehäxan sa...

Jag har bestämt mig för att inte köpa en endaste kokbok till.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag har inte bestämt eller lovat nånting

Ama de casa sa...

Perfekta kokboken för den här helgen ju! GLAD PÅSK!:-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, eller hur, önskar dig också en glad påsk! ❤️

Lillan Kind sa...

Den här boken skulle jag behöva året runt. Jag tycker om att äta ägg, och nyttigt är det också. Men fantasin vid spisen har tagit slut.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, inte fel med nya tips, jag har hört talas om äggpizza...