Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 april 2019

En nypa salt - hett#48

"Ewan och jag jobbar under tystnad ett tag. Jag står nerböjd över de blöta jordgubbsplantorna och Ewan plockar plommon från ett träd en bit bort, varpå han lägger dem i en matkasse. De bästa jordgubbarna är borta och de jag kan rädda kommer att mosas och användas i sylt, glass, kräm... åtminstone om mamma är pigg nog att orka med det." (sid 172)
För länge sedan hittade jag En nypa salt av Maria Goodin i mataffären, författarens debutroman. Boken har blivit liggandes, bortknuffad av andra böcker som pockat på uppmärksamhet. Boken berättar om Meg som växt upp med sin excentriska mor med lite udda vanor. De lever på tu man hand i stugan i Cambridge, umgås inte med andra. Trädgårdsmästaren Ewan är speciell, den stora kärleken är forskaren Mark.

Veckans inlägg i Monikas Hett i hyllan där man bekänner sina hyllvärmare.

12 kommentarer:

Mösstanten sa...

Det var ju en kul liten hyllvärmare. Läser du hela nu?

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, den verkar ju riktigt bra.

Rämmengården sa...

Fin bok Tack för tips passar på att önska glad påsk. Kram

Hanneles bokparadis sa...

önskar det samma!

Znogge sa...

Den har jag läst men det var ett tag sedan. Tyckte den var ok.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, boken är inte helt ny.

Yasmine sa...

Ibland får man infall och köper böcker som man sedan inte läser...!

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, bra böcker har inget bäst-före-datum...

Monika sa...

Den tror jag faktiskt att jag känner igen, men jag har inte läst den.

Hanneles bokparadis sa...

Monika, en riktigt trevlig bok, som blivit oläst kvar i bokhyllan.

Rak i ryggen sa...

Haha, jag tänkte att det var en märkligt designad hipsterbok om salt :)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, hihi, jag tror jag sett en bok om salt :)