Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 april 2019

påsk, grymt eller grymt? kulturkollo

Veckans utmaning “välj snabbt”-variant med påsktema på Kulturkollo.

    Påskhelgen – grymt avkopplande eller grymt stressigt?
    Påskmust – grymt gott eller grymt överskattat? finns ju lagrad must.
    Påskekrim – grymt peppad eller grymt trist?
kul att variera sin läsning: mina tips på bra deckare: HÄR.

    Påskäggsjakt – grymt kul eller grymt jobbigt att fixa? jag har "tvingat" både de halvvuxna barnen och deras flickvänner leta i trädgården... men när de gömde mitt ägg, gick in och lämnade mig ute ensam... inte lika kul.
    Påskkärringar – grymt sött eller grymt fånigt? stavas käring på göteborgska med ett r.

10 kommentarer:

Rämmengården sa...

Vi har ju småbarn så här gömmer vi påskägg. Förra året hade vi jätte mycket snö. Nu är det lite kvar bara.

Hanneles bokparadis sa...

Rämmengården, påskvädret varierar ju väldigt mycket, en fin högtid.

Linnea sa...

Jag älskar påsken! Så skönt och välbehövligt med lite ledighet och VÅR. :)

Hanneles bokparadis sa...

Linnea, ledighet och lite sol, kan inte bli bättre :)

Znogge sa...

Håller helt med dig när det gäller dina svar!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag tycker alla helger är mysiga!

Camilla sa...

Hmm, hi hi hi den som ger sig in i leken får leken tåla, ang påskäggsjakt ;)
Hur gamla var de halvvuxna? Se mitt svar om äggjakt här

https://mittbokintresse.blogspot.com/2019/04/kulturkollos-veckoutmaning-grymt-eller.html

Hanneles bokparadis sa...

Camilla, våra barn var runt femton då :)

Ulrica (Kulturkollo) sa...

En påskälskare - härligt! :)

Hanneles bokparadis sa...

Ulrica, jag gillar alla högtider :)