Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 april 2019

lästes ut på påsknatten

Rätt bok i barnbarnets påskägg för hon läste ut den samma kväll: Nikkis dagbok #12 : berättelser om en (inte så) hemlig kärlekskatastrof av Rachel Renée Russell (översatt av Torun Lidfeldt Bager). Modernista.

8 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

då behövde ju det lilla barnbarnet ett påsk ägg för varje påskdag!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, det stämmer! ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Jag minns med glädje de där böckerna som inte gick att lägga ifrån sig - trots att man blev lessen när de tog slut ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, härlig känsla, fortfarande kan jag ibland hitta såna böcker.

Ama de casa sa...

Perfekta påskägget alltså! Fast jag vill helst ha godis i mitt påskägg - likaså bra att jag inte får nåt nuförtiden dårå :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, godisransonering för barnbarnen...

Vargnatt sa...

Härligt :D

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, fullträff :)