Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

06 april 2019

nästan som ett bokmärke

"Att läsa är att resa" står det på bokskyddet man kan ha på sin pocket.
Även Boklysten, Klimakteriehäxan och BP har bokmärken.

14 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, det är det verkligen :D

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, och mycket praktiskt i väskan.

klok som en bok sa...

Jättefint, var har du köpt det:-)?

Hanneles bokparadis sa...

hittade den i Akademibokhandeln, praktiskt för jag är även rädd om mina pocketböcker som ligger i väskan.

Mösstanten sa...

Bra sak alltså. Jag har många gånger använt omslag till bokmärke.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, nu finns ju böcker med praktiska flikar.

Ama de casa sa...

Himla fint och väldigt praktiskt. Fast en (egen) pocketbok behöver ju inget bokmärke... ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, inga hundöron i mina egna pocketböcker!

Klimakteriehäxan sa...

Använder definitivt bokmärke i pocketböcker. BP har hittat en grann påfågel åt dig! Missa inte den!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, sån fin påfågel, såg något liknande i England men kunde inte ta hem den som handbagage...

BP sa...

Tack för tipset om ditt påfågelrum. En helt otrolig samling. Häftigt värre måste jag säga. Å alla dina påfåglar är betydligt finare än den jag la upp.

Det var då ett annorlunda bokmärke. Visste inte ens att det fanns bokskydd för pocketböcker. Gud så mycket man lär sig. Visade ju också ett bokmärke i form av omslagsflärpar, men min bok var ju inbunden.

Hanneles bokparadis sa...

BP, jo, det har blivit en och annan påfågel... vännnerna hjälper att hitta fler, rummet är väldigt litet.

Boklysten sa...

Det där var ju väldigt praktiskt!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, flera användningsområden.